Jak rozpoznać dobry serwis?

Jak Rozpoznac Dobry Serwis

Czy dobry serwisant to wyjątek? Jak znaleźć zaufaną firmę serwisową na lata? Kiedy zrezygnować z usług fachowca a kiedy jak najszybciej brać nogi za pas? Podpowiadamy!

Mówi się, że łatwiej znaleźć dobrą żonę niż dobrego fachowca. Z roku na rok takie powiedzenie robi się jednak bardzo niesprawiedliwe. Od kilku lat bowiem firmy instalatorskie i serwisowe odbudowują nadszarpniętą u klientów opinię. Fachowcy współpracują z producentami, zdobywają wiedzę na szkoleniach, wreszcie inwestują w firmę, sprzęt a także w podwyższanie jakości swoich usług. Wygrywa na tym klient, który w zamian otrzymuje prawidłowo wykonaną usługą przez wykwalifikowanego specjalistę.

Na co więc zwrócić uwagę, by fachowiec stał się przyjacielem naszego domu na lata?

  • Autoryzowany serwis – pierwszy i najważniejszy punkt. Tylko autoryzowany przez producenta fachowiec może nam zagwarantować, że usterka urządzenia zostanie zdiagnozowana w sposób prawidłowy i skutecznie naprawiona.  Nie warto oszczędzać i korzystać z „garażowych” złotych rączek, które często nie mają pojęcia, z jak zaawansowanymi urządzeniami mają do czynienia.
  • Gwarancja – dobry fachowiec poinformuje nas o istotnych kwestiach związanych z użytkowaniem urządzenia. M.in powinniśmy wiedzieć o możliwości wyboru przedłużonej, 5-letniej gwarancji, czy obowiązku corocznego przeglądu kotła. Są to informacje niezbędne dla klienta i pozwalające zabezpieczyć się przed nieoczekiwanymi wydatkami.
  • Oryginalne części – dobry serwisant to fachowiec, który ściśle współpracuje z producentem. Co to oznacza? Regularne szkolenia techniczne, zajęcia praktyczne w laboratorium, wreszcie stały kontakt z działem serwisu u producenta. To także stały dostęp do oryginalnych części zamiennych.
  • Terminowość – środek zimy a tu nagle usterka. Kocioł nie działa, w budynku temperatura maleje a serwisant… nie przyjeżdża, chociaż deklarował. Takie sytuacje, choć przykre, zdarzają się. Jeżeli już po pierwszym telefonie fachowiec nie budzi naszego zaufania, rozważmy zmianę serwisu. Brak kontaktu, nie oddzwanianie, przekładanie wizyt, wreszcie spóźnianie się. Te wszystkie sygnały mówią jasno: na takim fachowcu nie można polegać. Bierz nogi za pas!
  • Specjalizacja – przy obecnym postępie technologii i myśli technicznej, takie urządzenia jak kotły gazowe są zaawansowanymi urządzeniami naszpikowanymi automatyką i różnego rodzaju rozwiązaniami, które odróżnią na rynku jeden kocioł od drugiego. Biorąc pod uwagę fakt, że każdy szanujący się producent wypuszcza kilka nowych urządzeń w sezonie, nie ma możliwości, by serwisant znał się na wszystkich dostępnych na rynku kotłach. Dobry fachowiec jest w stanie serwisować przeciętnie 3 marki kotłów. Dzięki temu doskonale zna urządzenia, ich wady i bolączki. Może także na bieżąco szkolić się z nowych kotłów. Nasza rada: szukajmy fachowców wyspecjalizowanych w niewielkiej liczbie marek.
  • Profesjonalizm – dobry serwisant ma dużo klientów, w związku z tym stale rozwija swoją działalność. Jak rozpoznać serwisanta profesjonalistę? Jeździ autem oklejonym logo swojej firmy oraz np. logo producenta. Ma wizytówkę lub stronę internetową na której oferuje swoje usługi. Przychodzi ubrany w schludny strój roboczy oraz zaopatrzony w niezbędne narzędzia.
  • Ambasador marki – fachowiec, który przez całą wizytę krytykuje wybranego przez nas producenta, powinien zapalić nam czerwone światło. Skoro bowiem produkty, które serwisuje, są takie złe, to dlaczego nie zmieni producenta na innego? Trzeba sobie powiedzieć wprost: nie ma urządzeń idealnych, każdy kocioł będzie miał swoje wady. Jest to jednak całkowicie normalne. Sama krytyka przyniesie jednak znikomą korzyść klientowi, który zakupił i użytkuje dane urządzenie. Dlatego też, obowiązkiem serwisanta, który przyjechał na wizytę, jest postawienie właściwej diagnozy, a następnie skuteczne usunięcie usterki.
  • Polecany – nic nie przekonuje bardziej, niż polecenie od osoby, której ufamy. Polecany fachowiec to fachowiec, który z dużą dozą prawdopodobieństwa spełni nasze oczekiwania. Co jednak, jeżeli nikt z najbliższej rodziny i przyjaciół nie potrafi wskazać odpowiedniej osoby? Z pomocą przychodzą przede wszystkim producenci, którzy wyróżniają, a często również nagradzają najlepsze firmy serwisowe. Warto sprawdzić, który fachowiec jest właśnie takim „poleconym” człowiekiem z ramienia firmy. Dobrym sposobem na znalezienie dobrego fachowca jest także sprawdzanie opinii w internecie o danej firmie. Taka „kopalnia wiedzy” pozwoli wyłuskać wiarygodnego fachowca bez pudła.

I na koniec, chociaż wcale nie ostatnie: unikajmy jak ognia fachowców niechlujnych, robiących diagnozę na oko czy takich, od których czuć alkohol lub mamy podejrzenie, że alkohol mógł być spożywany. Kotły gazowe to zaawansowane urządzenia techniczne, które mogą być uruchamiane, naprawiane czy nawet konserwowane przez wykwalifikowanych fachowców. W innym przypadku mogą stanowić niebezpieczeństwo dla naszego zdrowia a nawet życia. Dlatego też, wszystkie niepokojące sytuacje powinny być zgłaszane bezpośrednio do producenta – po to, by zredukować możliwie niebezpieczne sytuacje.

Sprawdź polecany przez nas serwis: https://www.immergas.pl/Wsparcie-techniczne

Do
góry

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Zobacz więcej. Zamknij

Na naszej stronie używamy różnych technologii do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie i w internecie. Do tego celu możemy zbierać Twoje IP lub inne dane osobowe, które nam podasz.

Administratorem danych osobowych jest Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82. Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec przetwarzania. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych. Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Akceptuję Politykę Prywatności

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej i numer telefonu, przekazywanych przez Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82.
1. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer IP.
2. Administratorem danych osobowych jest Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie skierowane przy użyciu formularza kontaktowego oraz prowadzenie ewentualnego dalszego kontaktu na Pani/Pana życzenie. Podstawą przetwarzania danych osobowych są czynności podejmowane przez nas na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia świadczenie w/w usługi.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres roku od daty wysłania zapytania.
6. Przysługuje Panu/Pani prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
7. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych.

FreshMail.pl