Gwarancja na kocioł gazowy – wszystko co musisz wiedzieć

gwarancja na kocioł gazowy

Dwa lata, pięć a może siedem? Na co zwrócić uwagę czytając warunki gwarancyjne na kocioł? Czy każda gwarancja jest taka sama? Dobra gwarancja i serwis techniczny są równie ważne jak dobry kocioł. Trafny wybór to w przypadku kotła inwestycja w spokój na lata i brak niezaplanowanych kosztów.

Przy wyborze kotła

Wybór kotła gazowego to skomplikowany proces – porównanie parametrów, materiałów, kosztów, wreszcie rekomendacje instalatora. I wreszcie jest, analiza przeprowadzona, wybór dokonany. Można jechać do hurtowni. Czy na pewno? Tu należy zadać sobie pytanie – a co z gwarancją? Czy na pewno jest dobra?

Warto wiedzieć, że równie ważne jak dobór urządzenia, jest wybór dobrej gwarancji. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. A obsługa posprzedażowa jest kluczowa w przypadku urządzeń takich jak kocioł gazowy.

Tani kocioł, droga inwestycja

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: inwestor kupuje kocioł – dobre parametry, mało znana firma, za to bardzo atrakcyjna cena. W internecie oferta wydaje się wyjątkowo atrakcyjna, zwłaszcza w porównaniu ze znanymi na rynku markami. Po kilku latach urządzenie zaczyna się psuć. I co się okazuje? Że w Polsce nie ma autoryzowanego serwisu, lub też serwisant jest jeden i nie ma czasu na wizytę. Może okazać się, że nie istnieje coś takiego jak części zamienne a każda usługa będzie wyjątkowo słono kosztować.

Co wtedy? Inwestor zostaje pozostawiony sam sobie. Najczęściej w środku sezonu grzewczego, zimą z zepsutym kotłem. Jako że nie ma serwisu, lub dostęp do niego jest ograniczony, inwestorowi pozostaje liczyć na umiejętności „obcych” serwisantów i mieć nadzieję, że mechanizm działania urządzenia będzie zbliżony do innych kotłów. Klient często nie może liczyć na gwarancję i z problemami zostaje sam.

Dobry serwis i spokój na lata

Wyobraźmy sobie jednak, że ten sam Inwestor, który poprzednio zdecydował się na tani kocioł zakupiony przez internet, w drugim przypadku zaufa znanemu producentowi na rynku. Kupi kocioł u Autoryzowanego Partnera Handlowego, jego instalację zleci doświadczony instalator, a pierwszego uruchomienia kotła dokona autoryzowany serwis techniczny, który podbije również kartę gwarancyjną. Od tej daty zacznie obowiązywać gwarancja. Inwestor zarejestruje się także na stronie producenta, gdzie wypełni dane dotyczące gwarancji. Dzięki temu, w bazie producenta utworzone zostanie konto z informacjami na temat kotła.

Po roku odbędzie się przegląd gwarancyjny, podczas którego autoryzowany serwisant sprawdzi stan instalacji oraz kotła: dokona konserwacji urządzenia, przeczyści elementy, sprawdzi szczelność. Dzięki temu Inwestor będzie mieć pewność, że jego kocioł będzie w pełni sprawny i gotowy do nowego sezonu grzewczego.

Kiedy po 3 latach kocioł zaczyna się psuć, Inwestor wchodzi więc na stronę internetową producenta, gdzie wyszukuje serwis techniczny w swoim mieście. Może również skorzystać z serwisanta, z którym widuje się na przeglądach gwarancyjnych. Serwisant przyjeżdża, diagnozuje problem a następnie naprawia usterkę. Bezpłatnie, w ramach gwarancji, która opiewa na 5 lat.

Wsparcie na wagę złota

Różnica pomiędzy opisanymi powyżej przypadkami jest widoczna. W pierwszym przypadku oszczędzamy na etapie inwestycji (mniej płacimy za kocioł), natomiast dużo więcej kosztów ponosimy w przypadku awarii urządzenia. Przeważnie zostajemy także pozostawieni bez wsparcia serwisu, bez możliwości uzyskania porady czy jakiejkolwiek informacji.

W drugim przypadku płacimy więcej na start, natomiast jest to cena nie tylko urządzenia ale również wsparcia technicznego. W przypadku urządzeń gazowych, jest ono wyjątkowo cenne.

Niestety, trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że kocioł gazowy to nie jest lodówka, którą podłącza się i już, działa. W przypadku urządzeń gazowych muszą być spełnione konkretne wymagania, które zagwarantują szczelność instalacji, bezpieczeństwo działania. Podłączenie urządzenia do instalacji musi być wykonane jedynie przy użyciu fabrycznego zestawu producenta, który zagwarantuje szczelność. Bardzo ważny jest również wykwalifikowany serwis i opieka gwarancyjna.

WARTO WIEDZIEĆ:

GWARANCJA. Dwa lata gwarancji to obecnie minimum na które decydują się praktycznie wszyscy producenci. Powoli normą staje się jednak 5- letnia gwarancja, którą proponują wiodący producenci urządzeń. W tym przypadku warto jednak dokładnie czytać warunki, ponieważ niektóre kotły mimo znaczka „5 lat” posiadają jedynie 2 lata gwarancji producenta (z możliwością wykupienia dodatkowego pakietu ubezpieczenia gwarancyjnego na kolejne trzy lata). Są jednak i tacy producenci, którzy pięć lat gwarancji oferują bez gwiazdek, z automatu na pełen okres. Warunkiem utrzymania gwarancji jest wykonywanie cyklicznych przeglądów kotła u autoryzowanych serwisantów technicznych.

URUCHOMIENIE KOTŁA

Co to jest pierwsze uruchomienie kotła?

Jest to wizyta autoryzowanego serwisu technicznego, który dokona regulacji urządzenia, poinformuje użytkownika o zasadach działania oraz zademonstruje uruchomienie.

Podczas wizyty serwisant:

  • sprawdzi poprawność podłączenia przewodów
  • sprawdzi poprawność podłączenia automatyki (sondy, sterownika, regulatora)
  • ustawi parametry kotła (m.in. krzywą grzewczą)
  • przeprowadzi analizę spalin
  • sprawdzi ciśnienie w instalacji
  • sprawdzi szczelność oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego
Do
góry

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Zobacz więcej. Zamknij

Na naszej stronie używamy różnych technologii do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie i w internecie. Do tego celu możemy zbierać Twoje IP lub inne dane osobowe, które nam podasz.

Administratorem danych osobowych jest Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82. Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec przetwarzania. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych. Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Akceptuję Politykę Prywatności

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej i numer telefonu, przekazywanych przez Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82.
1. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer IP.
2. Administratorem danych osobowych jest Immergas Polska sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, numer KRS 88187, NIP 729-176-74-82.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie skierowane przy użyciu formularza kontaktowego oraz prowadzenie ewentualnego dalszego kontaktu na Pani/Pana życzenie. Podstawą przetwarzania danych osobowych są czynności podejmowane przez nas na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia świadczenie w/w usługi.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres roku od daty wysłania zapytania.
6. Przysługuje Panu/Pani prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
7. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych.

FreshMail.pl